Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2015 19:26 - И чакаш претеглен ответ
Автор: hel Категория: Изкуство   
Прочетен: 4943 Коментари: 22 Гласове:
29

Последна промяна: 29.05.2015 10:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                     

Изсипваш добро като дъжд
над хора, поля и дърво.
Да няма забрава - с печат
къде, за кого и какво.

И чакаш претеглен ответ
в конкретен, удобен момент -
услуга и почит с поклон
като на Бог за акцент.

И някак си все ощетен,
глупашки се чудиш защо.
Все дебнеш, очакваш и бдиш
за дар със адрес и клеймо.

Загърбваш безценен пакет,
дошъл от незнайна ръка,
подритваш подкрепа, любов
без фокус за тук и сега.

А списъкът твой с добрини
от старост е жълт-пожълтял.
Очаквайки точен ответ,
слепец си, добро не познал.
                           
                            hel  (Elena Ni)

                           



Тагове:   списък,   ответ,   добро,


Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
25.05.2015 19:58
Дали да разбирам, че разковничето на творбата е в куплета:
"Загърбваш безценен пакет,
дошъл от незнайна ръка,
подритваш подкрепа, любов
без фокус за тук и сега." ?
Поздрави, Хел!
П и е р
цитирай
2. hel - pvdaskalov
25.05.2015 21:05
pvdaskalov написа:
* ! *Дали да разбирам, че разковничето на творбата е в куплета:
"Загърбваш безценен пакет,
дошъл от незнайна ръка,
подритваш подкрепа, любов
без фокус за тук и сега." ?
Поздрави, Хел!
П и е р


Здравей Пиер, често се среща хората да помнят какво правят за другите и да имат конкретни очаквания. И ако на стане, както са си намислили, са разочаровани, сърдити, обвиняващи, независимо че техните "длъжници" многократно им се отблагодаряват, но по техния си начин... Тези хора са фиксирани във своя си списък с добрини и си чакат намислената награда... Друго не виждат. Много е тъжно!
Много хубава вечер, Пиер!


цитирай
3. lidislidis - Ало!
25.05.2015 22:03
В момента имаш 26 прочита, а аз 36. С връзки ли зае място в каре Изкуство?

автор: hel категория: Изкуство
прочетен: 26 коментари: 2 гласове: 3
последна промяна: 19:45

автор: lidislidis категория: Изкуство
прочетен: 36 коментари: 2 гласове: 3
последна промяна: 21:55
цитирай
4. stih - Философско -
25.05.2015 23:11
за сложните взаимоотношения между хората...
Привет, Лена!
цитирай
5. hel - lidislidis
25.05.2015 23:12
lidislidis написа:
Ало! В момента имаш 26 прочита, а аз 36. С връзки ли зае място в каре Изкуство?

автор: hel категория: Изкуство
прочетен: 26 коментари: 2 гласове: 3
последна промяна: 19:45

автор: lidislidis категория: Изкуство
прочетен: 36 коментари: 2 гласове: 3
последна промяна: 21:55


Нямах представа, че с толкова малко точки може да се влезе в някакъв списък.
Но ето справедливостта е възтържествувала:

20:52 - "героят" на евровизия- 2015
от: lidislidis
Победителят в "Евровизия 2015" - шведския певец Moнс Сeлмерлев се завърна в родината си, където беше посрещнат на летището от тълпи журналисти и фенове. Двадесет и осем годишния певец стана шестият победител от Швец.
Прочетен: 44 Коментари: 2 Гласове: 5
hel
19:26 - И чакаш претеглен ответ
от: hel
Изсипваш дабро като дъжд
Прочетен: 33 Коментари: 3 Гласове: 3

Поздрав Лидис!

цитирай
6. hel - stih
25.05.2015 23:29
stih написа:
Философско за сложните взаимоотношения между хората...
Привет, Лена!


Наистина взаимоотношенията между хората са сложни. Често се разминават, не защото не се обичат, а защото нямат умения да общуват.

Светло да ти е с хармонични взаимоотношения с приятелите, Ели!
цитирай
7. lion1234 - Замисли ме...
26.05.2015 23:05
Попаднах на следния етичен парадокс: в същината си добрината е анонимна, скромна, не обича афиша, показността/ творбата ти е ярка илюстрация на това/, за разлика от злината, която се пъчи с ,,ярка'' индивидуалност/ нейният носител банално ни се натрапва/. И сред океана от заливащи ни злини добрините са като малки островчета, върху които съзидателното, градивното все пак успява да оцелее. И тъкмо тук е парадоксът: етиката, която по презумпция залага на преобладаващото, нормата, се оказва, че всъщност гради своя фундамент върху онези анонимни, незабележими малки островчета-изключения сред океана от злини. Да, но ако продължавам този ред на мисли, рискувам да вляза в ролята на ,,счетовдителя'' на добрини, описан прекрасно в стихото по-горе. И тук на помощ ми идва турската поговорка - ,,Нерде чоклук, орда боклук''/ ,,Където е многото, там е боклукът''/. Преведено на прост език, добрината няма нищо общо с количеството, а с качеството. Тя не е и не може да бъде предмет на ,,осчетоводяване'', на ,,баланс''. Често се случва добрината ни не само да не получи ответ, но и да бъде наказана със злина по формулата ,,Не остава ненанказано добро''. Какво да се прави, такава е природата на добрината: да идва внезапно, анонимно, неочаквано и...с впечатляващ ефект.
Приятна вечер, Умнице!
цитирай
8. hel - lion1234
27.05.2015 01:35
lion1234 написа:
Замисли ме... Попаднах на следния етичен парадокс: в същината си добрината е анонимна, скромна, не обича афиша, показността/ творбата ти е ярка илюстрация на това/, за разлика от злината, която се пъчи с ,,ярка'' индивидуалност/ нейният носител банално ни се натрапва/. И сред океана от заливащи ни злини добрините са като малки островчета, върху които съзидателното, градивното все пак успява да оцелее. И тъкмо тук е парадоксът: етиката, която по презумпция залага на преобладаващото, нормата, се оказва, че всъщност гради своя фундамент върху онези анонимни, незабележими малки островчета-изключения сред океана от злини. Да, но ако продължавам този ред на мисли, рискувам да вляза в ролята на ,,счетовдителя'' на добрини, описан прекрасно в стихото по-горе. И тук на помощ ми идва турската поговорка - ,,Нерде чоклук, орда боклук''/ ,,Където е многото, там е боклукът''/. Преведено на прост език, добрината няма нищо общо с количеството, а с качеството. Тя не е и не може да бъде предмет на ,,осчетоводяване'', на ,,баланс''. Често се случва добрината ни не само да не получи ответ, но и да бъде наказана със злина по формулата ,,Не остава ненанказано добро''. Какво да се прави, такава е природата на добрината: да идва внезапно, анонимно, неочаквано и...с впечатляващ ефект.
Приятна вечер, Умнице!


Няколко пъти прочетох коментара. Като балсам ми действа. Не е важно колко души са прочели стихото, важно е колко души е докоснало и как! Безкрайно ти благодаря за тези разсъждения, за разбирането. Всеки прочит е различен, има различни гледни точки, откриват се нови пластове... Хубаво е като споделяме.
И според мен добрините не подлежат на осчетоводяване. Ако някой прави добрина и кара човека да се чувства задължен да върне услугата по точно определен начин, това не е Добротата с главно Г. Темата е много дълга и с разклонения.
Пак ти благодаря, радвам се, че постнах това стихо!
Спокойна и добра нощ, Джо!
цитирай
9. lion1234 - Радвам се,
27.05.2015 11:21
че стиховете ти провокират към размисъл. Хубаво е, че в творбите ти естетиката съжителства с мисълта, с идеята. Защото какво е красноречието, лишено от смисъл - нещо, което гали ухото ти и приспива ума ти.
Усмихнат ден, Лени!
цитирай
10. hel - lion1234
27.05.2015 15:56
lion1234 написа:
Радвам се, че стиховете ти провокират към размисъл. Хубаво е, че в творбите ти естетиката съжителства с мисълта, с идеята. Защото какво е красноречието, лишено от смисъл - нещо, което гали ухото ти и приспива ума ти.
Усмихнат ден, Лени!


Като има какво да сподели човек, търси и подходящата форма или тя си идва от само себе си.
Много доброта да има в деня ти, Джо!
цитирай
11. metlichina - харесвам философията на стиха, мила Хелинко...
27.05.2015 20:46
и напълно споделям от първата до последната дума... и отново се
замислих, че доброто трябва да пазим в сърцето си като
реликва, да го споделяме с другите... до край..
прегръщам те, с обич..
цитирай
12. hel - metlichina
27.05.2015 23:21
metlichina написа:
харесвам философията на стиха, мила Хелинко...и напълно споделям от първата до последната дума... и отново се
замислих, че доброто трябва да пазим в сърцето си като
реликва, да го споделяме с другите... до край..
прегръщам те, с обич..


Винаги се радвам като си тук, цвете синьо и вълшебно.
Само добрини в твоя ден!
цитирай
13. getmans1 - В последно време често ми се налага да цитирам ....
28.05.2015 07:23
... Благодарността е дълг, който трябва да бъде платен, но който никой няма право да очаква. — Жан Жак Русо
Истински благородният не търси благодарност – неговата награда е добрата му постъпка. — Ан дьо Стал
Признателността е бреме, а всяко бреме за това и съществува, за да бъде отхвърлено. — Дени Дидро

Благодарности за добрината не бива да се очакват, доброто ако имаше цена щеше да се продава на пазаря. - това е от мен за теб, като поздрав.
цитирай
14. hel - getmans1 -
28.05.2015 08:01
getmans1 написа:
В последно време често ми се налага да цитирам ....
... Благодарността е дълг, който трябва да бъде платен, но който никой няма право да очаква. — Жан Жак Русо
Истински благородният не търси благодарност – неговата награда е добрата му постъпка. — Ан дьо Стал
Признателността е бреме, а всяко бреме за това и съществува, за да бъде отхвърлено. — Дени Дидро

Благодарности за добрината не бива да се очакват, доброто ако имаше цена щеше да се продава на пазаря. - това е от мен за теб, като поздрав.


Благодапя за поздрава и за цитатите!

Има приказка, че ако живееш в благодарността,значи живееш в любовта и си
блажен.
Слънчев и добър ден, Радослав!
цитирай
15. megg - " Изсипваш добро като дъжд"
28.05.2015 08:24
Живителни капки...
Дори шепичка добрина, дарена безкористно, те изпълва с радост... какво повече?...
Другото... очакването на "точен ответ" е просто друго, с каквато и благовидна дреха да го облече човек.
Поздрав за стихотворението, Хел, провокира към един по - различен ъгъл и към себе си; много ми хареса!
Радостен ден, Хел, слънчев!
цитирай
16. emi1ts - Привет Ели !
28.05.2015 08:44
Да,много са хората от този тип който си описала така добре в стихове !Доброто направено от сърце и искрено не чака отплата !Спoред мен се прави заради по- важния смисъл и вътрешна убеденост,че така е правилно !Хубав ден!
цитирай
17. hel - megg
28.05.2015 09:53
megg написа:
" Изсипваш добро като дъжд" Живителни капки...
Дори шепичка добрина, дарена безкористно, те изпълва с радост... какво повече?...
Другото... очакването на "точен ответ" е просто друго, с каквато и благовидна дреха да го облече човек.
Поздрав за стихотворението, Хел, провокира към един по - различен ъгъл и към себе си; много ми хареса!
Радостен ден, Хел, слънчев!


Благодаря, Мег! Наистина добре е да се замислим и за себе си - какъв е дълбокият ни подсъзнателен мотив да правим добро. Понякога човек го прави само за да се чувства добър, друг път без да разбира го прави, за да се чувства по-значим от другия. Дълга тема.
Добър и весел ден, Мег.
цитирай
18. hel - emi1ts
28.05.2015 09:59
emi1ts написа:
Привет Ели ! Да,много са хората от този тип който си описала така добре в стихове !Доброто направено от сърце и искрено не чака отплата !Спoред мен се прави заради по- важния смисъл и вътрешна убеденост,че така е правилно !Хубав ден!


Изцяло те подкрепям, Еми.
Хубав слънчев ден с добрини!

цитирай
19. mt46 - Поздрав за хубавото стихо!...
29.05.2015 09:25
"Изсипваш дабро като дъжд" - тук има неволна техническа грешка.

Така ми звучи по-добре:
И чакаш претеглен ответ
в конкретен, удобен момент...
цитирай
20. hel - mt46
29.05.2015 10:32
mt46 написа:
Поздрав за хубавото стихо!.."Изсипваш дабро като дъжд" - тук има неволна техническа грешка.

Така ми звучи по-добре:
И чакаш претеглен ответ
в конкретен, удобен момент...


Безкрайни благодарности, приятелю!
1. Цар съм на техническите грешки, въпреки програмата за правопис и многократните проверки. Отдавна съм спряла да се притеснявам за това.
2. Ми по-добре звучи, да. Приемам поправката ти. Сърдечно благодаря, че се замисляш за стиховете ми! За последните като че ли най-много ме интересуваше посланието - трябваше да си го кажа възможно най-точно, да се освободя и да мина към следващото. Публикувах ги заради посланието
Слънчев и добър ден, Марине!
цитирай
21. lenalena - Доброто е добро, когато е оценено от рецепиента
01.06.2015 20:19
А пътя към ада е покрит с добри намерения.

Няма по-гадна гледка от някой, който си мисли, че прави добро, вътрешно се опива от величието си и не разбира, че върши гадост!

А доброто и злото са просто въпрос на гледна точка!

Нима някой е толкова заблуден, да смята, че има безгрешни критерии за това, кое е добро и кое зло?!
цитирай
22. hel - lenalena
01.06.2015 23:13
анонимен написа:
Доброто е добро, когато е оценено от рецепиента А пътя към ада е покрит с добри намерения.

Няма по-гадна гледка от някой, който си мисли, че прави добро, вътрешно се опива от величието си и не разбира, че върши гадост!

А доброто и злото са просто въпрос на гледна точка!

Нима някой е толкова заблуден, да смята, че има безгрешни критерии за това, кое е добро и кое зло?!


Напълно съм съгласна с всяка твоя дума. Подхващаш повече от една тема за добро и зло. Благодаря ти, че споделяш!
Спокойна нощ, Лена!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hel
Категория: Изкуство
Прочетен: 1963475
Постинги: 233
Коментари: 4996
Гласове: 26791
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031